Klachtenregeling

Klachtenregeling

Doordat ik ben aangesloten bij beroepsvereniging de VNRT (Vereniging Nederlandse Reflexzone Therapeuten) ben ik automatisch ook geregistreerd bij RBCZ (Register Beroepsbeoefenaar Complementaire Zorg).


Bij het verlenen van goede zorg past ook een goede omgang met (signalen van) onvrede over de zorg of diensten van onze aangesloten therapeuten. Elke VNRT therapeut is op grond van de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg) verplicht een klachtenregeling te treffen voor zijn cliënten. Dit wordt geregeld via de beroepsvereniging VNRT.

De VNRT heeft een klachtenreglement opgesteld en faciliteert bepaalde onderdelen van de klachtenregeling voor cliënten. In de algemene paragraaf van dit klachtreglement zijn de doelstellingen en uitgangspunten benoemd die de VNRT en haar leden hanteren bij de omgang met klachten. In de algemene paragraaf staan de regels voor toegang tot de klachtenregeling vermeld (wie mag waarover, wanneer en hoe klagen) en regels voor de algemene organisatie van de klachtenregeling. Tevens zijn de regels benoemd voor diverse geledingen en instanties die een bijdrage leveren aan de goede omgang met klachten van cliënten. In het Klachtenreglement VNRT zijn de algemene regels van de VNRT voor de omgang klachten met onvrede, ervaren tekorten beschreven.


     

W-cair2     Boonberg 2A     5507 NR Veldhoven     -     06 22 80 31 90     -     karin.wijnhoven@w-cair.nl                                                                                    Copyright  © W-cair2